• Čas je vzácny, príďte sa dohodnúť...
    Mediátor v Žiline | Riešenie rodinných, obchodných
     Mediačná kancelária
    Mgr. Denisa Remišová
    Dolný val 135/39
    010 01 Žilina
    mob.: +421 911 525 812
    email:
    info@profesionalnymediator.sk
    Pobočka:
    Považská Bystrica


    QR code
     Udalosti
     Novinky
    „Konflikt nemusí byť boj. Môže byť začiatkom porozumenia.“„Konflikt nemusí byť boj. Môže byť začiatkom porozumenia.“

    Výhody mediácie: • Rýchlejšie ako súdne konanie • Lacnejšie – bez súdnych poplatkov a právnych sporov • Menej stresu – priestor pre porozumenie a dohodu • Dôverné – nikto cudzí sa nedozvie o obsahu sporu • Dobrovoľné – dohoda vzniká iba so súhlasom


    🧭 Mediácia odporúčaná súdmi je cestou k vyriešeniu sporov mimosúdne🧭 Mediácia odporúčaná súdmi je cestou k vyriešeniu sporov mimosúdne

    Ministerstvo spravodlivosti SR zverejnilo tlačovú správu, ktorá zdôrazňuje význam mediácie ako efektívnej alternatívy k súdnemu konaniu. Zobraziť viac...


    Význam spravodlivosti vo svete mediácieVýznam spravodlivosti vo svete mediácie

    Veľmi pekne napísaný článok o spravodlivosti, férovosti, princípoch mediácie a o jej zmysle pre nás, pre naše rodiny, či spoločnosť. Odkaz na článok: https://www.pravnenoviny.sk/vyznam-spravodlivosti-vo-svete-mediacie Zobraziť viac...


    Konferencia ARMS - stretnutie s Dr.Rudolphom JürgenomKonferencia ARMS - stretnutie s Dr.Rudolphom Jürgenom

    Na medzinárodnej konferencii ARMS som mala tu česť rozprávať sa a odfotiť sa ( spolu s mojimi kolegyňami) s pánom Dr. Jürgenom - zakladateľom Cochemskej praxe. Ak máte záujem sa dočítať viac kliknite sa na odkaz. Zobraziť viac...


    Ako zvádnuť rozvod?Ako zvádnuť rozvod?

    Ako mediátorka som bola oslovená TV Považie, aby som povedala pár slov o mediácii a tiež o tom, ako vie byť mediátor nápomocný pri riešení tohto ťažkého konfliktného obdobia akým je rozvod manželstva, z ktorého pochádzajú maloleté deti. Zobraziť viac...

     Odporučte nás
    • Podeľte sa o pozitívnu skúsenosť z našej spolupráce a odporučte nás Vašim známym a priateľom:

    Etický kódex mediátora


    Preambula
     
    Etický kódex mediátora (ďalej len kódex) stanovuje požiadavky kladené na profesionálny a morálny kredit vykonávateľa mediácie ako jedného z najefektívnejších alternatívnych prostriedkov riešenia konfliktov a sporov. Poslanie mediátora, ako profesionálne vyškoleného sprostredkovateľa pre ukončenie sporu alebo konfliktu, zapísaného v Registri mediátorov Ministerstva spravodlivosti SR, je pomôcť tomuto procesu všetkými prostriedkami, ktoré sú v súlade s právom, morálkou a dobrými mravmi. Jeho výsledkom je vyriešenie konfliktnej situácie a jej potvrdenie formou mimosúdnej dohody.

    Článok 1

    Vzťah mediátora k stranám sporu
     

    Povinnosťou mediátora pred začatím procesu mediácie je poučiť strany o:

    • dobrovoľnosti ich účasti,
    • možnosti v ktorejkoľvek fáze mediáciu prerušiť, resp. ukončiť,
    • skutočnosti, že finálne riešenie spočíva v slobodnej vôli zúčastnených strán,
    • odplatnosti služby mediátora na základe dohody,
    • úlohe mediátora, ktorá nespočíva v rozhodovaní, ale v riadení procesu, ktorý by mal dospieť k uzatvoreniu dohody,
    • o dôvernosti celého procesu.

    Článok 2

    Vedenie procesu mediácie
     

    Proces mediácie spočíva na nasledovných zásadách, ktorými sa mediátor riadi:

    • nestranne vedie rokovanie za účasti oboch strán sporu, alebo za účasti ich právnych zástupcov, prípadne s každou stranou zvlášť,
    • vedie strany k tomu, aby dobrovoľne prevzali zodpovednosť za riešenie sporu,
    • koncipuje návrh mediačnej dohody, ak túto úlohu neprevzali samotné strany sporu,
    • zvažuje svoje zásahy v každej fáze procesu mediácie,
    • je nestranný a objektívny,
    • vytvára pre obe strany rovnaké podmienky,  vytvára pozitívnu atmosféru a ovzdušie vzájomnej dôvery,
    • v prípade, že rokuje s každou stranou zvlášť, tlmočí získané poznatky len po súhlase dotknutej strany,
    • mediátor zachováva mlčanlivosť o faktoch zistených pred, počas a po mediácii od sporových strán s výnimkou prípadov, keď ho zákon tejto mlčanlivosti zbavuje.

    Článok 3

    Vzájomné vzťahy medzi mediátormi

    Mediátor:

    • nevstupuje do mediovaného sporu a nezasahuje do sporu mediovaného iným mediátorom,
    • verejne neprejavuje kritiku voči vedeniu mediácie iným mediátorom a voči dohodám iných mediátorov.

    Článok 4

    Záväzky mediátora k profesii

    Mediátor:

    • sa prezentuje kvalitným výkonom svojho povolania, pričom pri reklame a získavaní klientov zachováva jej primeranosť a musí vychádzať z pravdivých skutočností o osobe a výsledkoch práce mediátora,
    • sa priebežne vzdeláva a skvalitňuje svoje mediačné zručnosti,
    • by mal pri každej príležitosti zvážiť, či je kompetentný mediovať konkrétny prípad, ak jeho praktické skúsenosti, alebo výcvik nesúvisia s mediovaným sporom,
    • môže svoje skúsenosti mediátora plne využívať ako účastník rôznych profesionálnych združení, spolkov, mediátorov zameraných na skvalitnenie práce mediátorov a zlepšenie výsledkov mediácie, jej propagácie medzi laickou verejnosťou.   
     
    Táto stránka používa súbory cookies, ktoré nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s používaním súborov cookies. Viac informácií nájdete tu.